Tarok Museet – lær mere om dette steds historie

Tarok Museet i København inviterer dig til en rejse igennem Danmarks historie fra middelalderen til nutiden. Her kan du lære mere om Tarokkortets historie, som har fascineret generationer af spillere.
Tarok Museet er et must-see for alle interessante i Danmark og vores kultur, da det fremviser de mange aspekter af tarokkortets historie på en informativ og engagerende måde. Herfra kan du lære alt om det gamle Tarok, der går helt tilbage til 1400-tallet.

Til Tarok Museet kan du finde information og dokumentation om tarokkortets udvikling og de mange varianter af tarokkort som f.eks. Danske Tarok, Deutsche Tarock, Svensk Tarock og mange flere. Du kan endda se 1.000 års TarokKunstsamling, som er enestående med sine originale taroksamlinger fra hele verden.

Som en del af din oplevelse kan du finde forskellige arrangementer og aktiviteter relaterede til tarokspillet, herunder demonstrationer af tarokreglerne samt workshops hvor man kan prøve tarokspillet selv. Der er også et omfattende udvalg af bøger, filmer, legetøj og souvenirer relateret til Tarok-spillet at udforske!

Med Tarok Museet får du den ideelle mulighed for at dykke dybt ned i det interessante jagadbillede af historien om Tarokkort – så besøg museet i dag og bliv klog på danmarkshistoriens største spil!

Tarok Museet er et must for alle, der ønsker at lære mere om tarok-kortspillet. Museet ligger i hjertet af Kbh. Her har besøgende mulighed for at opleve det ældgamle spil, fra det blev bragt til det danske rige i 1300-tallet frem til nutiden.

Udstillingen omhandler både sjove og interessante fakta omkring tarokkene og det spil, der spilles med dem, derfor er der masser at se og opdage. Leder du efter noget særligt, er museets historieauktioner en god måde at finde uvanlige og autentiske tarokkort på, som du kan tage hjem som en souvenir fra dit besøg.

Der er også mange sjove aktiviteter til familier. Børnene vil elske deres interaktive cykel-taroksafari, hvor de får mulighed for at dele ud af denne unikke Dansk kortspilsmagproduktion. Derudover kan mindre børn desuden lege gammelmodige kortspil i museets ‘legerum’, imens forældrene får viden om det ældgamle spil.

Tarok Museet er et must for alle tarokfans eller bare dem med en interesse i den danske historie. Besøg dette museum og bliv meget klogere på taroks fortid og nutid!

Tarok Museet er en enestående mulighed for at opleve historien om tarok, et kortspil, der har eksisteret i århundreder. Det er et must ved enhver rejse til stedet Rebild i Jylland.

Tarok Museet blev grundlagt af Ulla Hansen, der altid har haft en tæt relation til tarok. Hun bor lige ved siden af museet og er dedikeret til at dele sin fascination af tarok med alle dem, der besøger museet.

Museet er ikke kun spændende for tarok-elskere, men for alle, der er passionerede for historie og kultur i Danmark. I museet kan man få et unikt indblik i, hvordan tarok har udviklet sig gennem årene, samt kigge på det store arkiv af tarokkort fra forskellige epoker.

Tarok Museum har også mange arrangementer og aktiviteter i løbet af året. Der er workshops, udstillinger og andre arrangementer, der bringer livets glæder og essensen af det sjove og spændende kortspil til alle dem, som ønsker at opleve det.

Tarok Museet er et must-see sted under enhver rejse til Rebild. Der vil du helt sikkert få en unik chance for at lære mere om den fascinerende historie bag tarok – et kortspil der har fascineret både gamle og youngsters i århundreder.